سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
امکانات دیگر



      
علی کریمی در حین تمرین قبل از شروع بازی ایران و کره جنوبی یواشکی نارنجک عمل نکرده را به نیروی انتظامی تحویل داد

تعامل

      

وقتی مرسدس بنز سراغ ساخت اتومبیل الکتریکی می رود باید منتظر یک کار متفاوت و برجسته باشیم و این همان چیزی است که در Electric Mercedes-Benz SLS AMG می بینیم.

این شرکت می گوید که SLS AMG قدرتمند ترین خودروی الکتریکی حال حاضر در جهان است. در واقع شرکت بنز این اتومبیل را در سال 2009 معرفی کرده اما از آن موقع تا به حال مشغول تکمیل آن بوده و حالا خودروی برقی اش را به مرحله تولید انبوه رسانده است.

 



این یک خودروی تمام برقی است که از چهار موتور مجزا برای هر چرخ استفاده می کند. هر کدام از موتورهای برقی 45 کیلوگرم وزن دارند و مجموع آنها 740 اسب بخار نیرو در اختیار خودرو قرار می دهد.

بنز SLS AMG تنها در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر در ساعت است. باطری بنز جدید لیتیومی و از 12 ماژول مختلف تشکیل شده است. شارژ کامل باطری با برق 230 ولتی حدود 20 ساعت طول می کشد که البته با کمک یک گجت اضافه، زمان شارژ به 3 ساعت کاهش پیدا می کند. احتمالا می دانید که خودروهای برقی بدون صدا هستند.




اما مگر می شود کسی سوار چنین خودرویی بشود و بدون سر و صدا در خیابان حرکت کند؟ به همین خاطر چندین حالت صدای مختلف برای این خودرو ضبط شده که راننده می تواند یکی از آنها را انتخاب کند و آنها از طریق 11 اسپیکر مختلف که در اطراف بدنه قرار گرفته اند پخش می شوند.

اما چه خبر از قیمت؟ این یکی از گران ترین محصولات مرسدس بنز به شمار می رود و برای داشتن آن باید پانصد هزار دلار پرداخت کنید. قیمتی که سبب می شود بخواهیم فقط از دیدن تصاویر آن لذت ببریم!








      
  
تماشاگران تیم فوتبال کره جنوبی در پایان دیدار تیمشان مقابل ایران در ورزشگاه آزادی، زباله ها را پاکسازی کردند و از ورزشگاه رفتند.

به گزارش مهر، اولین بار که مردم ایران پی به پاکیزه بودن شرقی ها بردند به رقابت‎های مقدماتی جام جهانی 1994 در دوحه قطر بازمی گردد. ایران در بازی با ژاپن با نتیجه 2 بر یک برنده شد و رسانه ها خبر دادند تماشاگران ژاپنی با چشمانی اشکبار، صندلی های ورزشگاه را تمیز کردند و از محل مسابقه خارج شدند.

از آن پس تا به حال بارها شاهد بوده ایم که تماشاگران شرق آسیا به ویژه کره ای‌ها و ژاپنی‌ها هرگاه با تیم های ایرانی بازی داشته‌اند، محل نشستن خود را تمیز کرده و ورزشگاه را ترک کرده اند.

در بازی روز گذشته ایران و کره جنوبی که با برتری یک بر صفر ایران در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی خاتمه یافت، تماشاگران معدود کره ای بار دیگر فرهنگ غنی خود را به رخ کشیده و ورزشگاه را پاکسازی کردند. گویا ورزش برای آنها هدف نیست و وسیله ای است برای رسیدن به هدف. اما در ورزش ما هرگز شاهد چنین مواردی نبوده ایم و تصاویر بسیاری در دست است از شکستن صندلی و پرتاب نارنجک به وسط زمین.

در دیدار تیم‌های سپاهان و الاهلی عربستان در چارچوب جام باشگاه‎های آسیا، انفجار نارنجک به قدری مهیب بود که کمک‌داوران پا به فرار گذاشتند و سایت های بیگانه به بازتاب این خبر پرداختند. در بازی با کره هم از سوی تماشگران نارنجکی به زمین پرتاب شد که در صورت انفجار می توانست پیامدهای ناگواری برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. چند سال قبل هم در حین برگزاری تیم امید ایران با امید کره شمالی در ورزشگاه آزادی، یک نارنجک باعث شد بازیکن کره ای داخل میدان مصدوم شود و با برانکارد از زمین خارج شد.

ای کاش تماشاگران ایرانی به عنوان مردمی که همواره به فرهنگ خود بالیده اند، چنین رفتارهایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که البته حمایت مسئولان و فرهنگسازی هم می تواند به این تعامل دامن زند. در اکثر ورزشگاه های ایران حتی آبخوری هم وجود ندارد و این امر به نوعی اعتراض هواداران را در پی دارد و شاهد رفتارهای ناشایست هم هستیم.

به هر ترتیب امیدواریم انتشار این عکس بتواند روحیه نظم و پاکیزگی را در وجود تماشاگران ایرانی تقویت کند تا ما هم بتوانیم به فرهنگ خود که نظافت را جزوی از ایمان می داند، ببالیم و بنازیم.


      

 


هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.

شاگرد پروفسور حسابی بر اساس علم فیزیک، علت اینکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه های ساعت است را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: چرا حجاج دور خانه خدا خلاف جهت عقربه‌های ساعت طواف می کنند؟

حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.

وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد 5 نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود.

این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد.

 

 

اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.

 

وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد.

این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.

 


      

کسی که برای خدا ببخشد
و در راه خدا منع نماید
و برای خدا دوست بدارد
و برای او خشمگین شود.
امام جواد علیه السلام


      

سه چیز پشت انسان را می شکند :
مردی که عمل خویش را زیاد شمارد
گناهانش را فراموش کند
و به رای خویش ، خوشنود باشد.

بحارالانوار ، دار احیاء الترا العربی ، ج 69، ص (314)


      

هرگز به غیر جانان ما جان نمی فروشیم
جان می دهیم اما جانان نمی فروشیم
دشمن اگر ببخشد کاخ سفید خود را
یک تار موی رهبربر آن نمی فروشیم



      

آقا بیا که فاجعه از حد گذشته است
انسان ز مرز هر چه نباید گذشته است
آقا بیا ببین که چه ها در زمان ما
بر امت مسیح و محمد گذشته است
تو شاهدی خودت که در این روزگار تلخ
بر دوستان خوب خدا بد گذشته است
هر روز بی قراریمان می شود فزون
فرصت برای حوصله شاید گذشته است
فرماندهان ناب تو شاید شمارشان
از مرز شوق آور سیصد گذشته است
هر روز ترس و توطئه، هر روز مرگ و خون
آقا بیا که فاجعه از حد گذشته است



      

هرگز به غیر جانان ما جان نمی فروشیم
جان می دهیم اما جانان نمی فروشیم
دشمن اگر ببخشد کاخ سفید خود را
یک تار موی رهبربر آن نمی فروشیم



      
   1   2      >



پیامهای عمومی ارسال شده


+ با سلام خدمت دوستان به آقای محمد عابدینی برای فوت دایی گرامیش تسلیت عرض می کنم


+ سلام تولد شما مبارک